Sunday, May 17, 2009

Indian Media Or Foreign Fools



This is one of the email that i got which kept me thinking for days....
>>>
A VERY INTERESTING ARTICLE...ONE MUST READ
Who owns the media in India ?
Recent Gujarat election have witnessed unaccountable money paid to media
persons of both, print and electronic by Saudi Arabia to discredit Modi and
the Hindutva forces, which Media did very faithfully without success.
There are several major publishing groups in India , the most prominent
among them being the Times of India Group, the Indian Express Group, the
Hindustan Times Group, The Hindu group, the Anandabazar Patrika Group, the
Eenadu Group, the Malayalam Manorama Group, the Mathrubhumi group, the
Sahara group, the Bhaskar group, and the Dainik Jagran group.
Let us see the ownership of different media agencies.
NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain
Supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistan
because Pakistan President has allowed only this channel to be aired in
Pakistan .. Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General
Secretary of the Communist party of India . His wife and Brinda Karat are
sisters.
India Today which used to be the only national weekly which supported BJP is
now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned
into Hindu bashing.
CNN-IBN: This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its
branches in all over the world with HQ in US.. The Church annually allocates
$800 million for promotion of its channel. Its Indian head is Rajdeep
Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.
Times group list:
Times Of India, Mid-Day, Nav-Bharth Times, Stardust, Femina, Vijay Times,
Vijaya Karnataka, Times now (24- hour news channel) and many more...
Times Group is owned by Bennet & Coleman. 'World Christian Council¢ does 80
percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share
balance 20 percent. The Italian Robertio Mindo is a close relative of Sonia
Gandhi.
Star TV: It is run by an Australian, who is supported by St. Peters
Pontifical Church Melbourne.
Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana
Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration with Times
Group.
The Hindu: English daily, started over 125 years has been recently taken
over by Joshua Society, Berne , Switzerland .. N. Ram's wife is a Swiss
national.
Indian Express: Divided into two groups. The Indian Express and new Indian
Express (southern edition) ACTS Christian Ministries have major stake in the
Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.
Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao.
Ramoji Rao is connected with film industry and owns a huge studio in Andhra
Pradesh.
Andhra Jyothi: The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a
Congress Minister has purchased this Telugu daily very recently.
The Statesman: It is controlled by Communist Party of India.
Kairali TV: It is controlled by Communist party of India (Marxist)
Mathrubhoomi: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major
investment.
Asian Age and Deccan Chronicle: Is owned by a Saudi Arabian Company with its
chief Editor M.J. Akbar.
> > Gujarat riots which took place in 2002 where Hindus were burnt alive,
> > Rajdeep Sardesai and Bharkha Dutt working for NDTV at that time got
around 5 Million Dollars from Saudi Arabia to cover only Muslim victims,
which they did very faithfully. Not a single Hindu family was interviewed or
shown on TV whose near and dear ones had been burnt alive, it is reported.
Tarun Tejpal of < < <
http://tehelka.com/> http://tehelka.com/>Tehelka.com
regularly gets blank cheques from Arab countries to target BJP and Hindus
only, it is said.
The ownership explains the control of media in India by foreigners. The
result is obvious.
PONDER OVER THIS. NOW YOU KNOW WHY EVERY ONE IS AGAINST TRUTH, HOW VERY SAD.
<<